Blandar nytta med nöje...

...saker som behövs med avslappning.

Jag vill inte bara ägna mig åt måsten, sådant tar andan och viljan ur mig. Imorgon har jag tänkt göra detta:

  • Plantera i ordning utomhus (nytta & nöje)
  • Göra matlådor för jobbveckan (nytta, men inte så betungande)
  • Handla lite saker till veckan (nytta & nöje - älskar att mathandla, om man bortser från pengaförlusten)
  • Baka tårta (nöje - sambon ville ha en nationaldagstårta och trots att jag egentligen inte bryr mig så är det kul att baka och att baka tillsammans)
  • Tradera (nytta & pengainkomst)
  • Sola (nöje - ska ta den tiden till att bara slappna av, det är jag dålig på)
  • Jogga/långpromenad (nöje & lite nytta, är skönt att röra på sig)

Sen får vi se om jag gör allt. Men det är min plan i alla fall. Känner jag att jag inte vill/orkar någon av sakerna så tänker jag låta bli för min egen skull, bortsett från matlådorna - det är morgondagens enda måste.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0