En regnig dags träning

Idag blev det träning för mig och Storasyster på ett av de lokala gymmen här. Ett gym jag verkligen gillar då stämningen är väldigt avslappnad; ett gym där man ser alla möjliga människor från nybörjare till vältränade, unga till pensionärer och i alla möjliga olika träningsoutfits. Alltså inte en plats för de som mest tränar sin yta, utan där det är tillåtet att låta svetten rinna (även om det oftast känns som att det bara är från mig det bokstavligen droppar).

Varken jag eller Storasyster var väl särskilt pigga, men vi tog oss dit, vi var där och vi tränade! Både kondition och lite styrka. Det räknas!

För min del krånglade mitt ena knä lite grann så jogginturen på löpbandet blev lite kortare än jag hade velat, tyvärr. Är det någon konditionsträning jag verkligen gillar så är det just joggning/löpning. Men nu fick det bli lite crosstrainer inblandat också och JAG TRODDE NÄSTAN JAG SKULLE DÖ så trött var jag. Hade jag stått där på crosstrainern för bara några år sedan, när jag fortfarande var sjuk, hade jag antagligen pressat på mycket längre än orken räckte eller gått hem och haft hyperångest och kanske hoppat över att äta istället. Numer är det inte så, det är skönt. Idag kunde jag lugnt och avkopplat gå och fixa några ärenden på stan och sedan hem och äta en ordentlig lunch och lite av kakorna jag bakade igår. Förstår ni hur långt jag har kommit? Jag ska väl inte säga att jag är helt fri från sjukdomstankar, men jag är frisk och jag kan äta som en helt vanlig människa utan att falla ihop i ett hörn och darra. Det är ju faktiskt rätt fantastiskt!

En annan positivitet som jag funderat på att göra ett bra tag och nu tagit "första spadtaget" till: jag köpte akrylfärger, penslar och lite billigdukar! Ska se om jag kan ta och måla lite. Har ett gammalt motiv jag klottrade för några år sedan som jag verkligen velat föra över till något större. Fast nu köpte jag inte en tillräckligt stor duk för det, men ska öva lite målning först och se hur det går. Det är bra! Gör saker som lockar och troligen bringar glädje.

Sen har jag även tänkt försöka bygga upp mitt sociala liv lite mer. Tappade mycket under min tid med anorexin. Ska se om jag kan umgås lite med en gammal vän ikväll eller imorgon och så ska jag hälsa på en annan gammal vän som bor i en annan stad nästa vecka. Det knasiga är att jag faktiskt blir lite nervös. Men det är väl så det blir när man övar?

Kort och gott är det en ganska bra dag. En ganska bra dag med ganska dåligt väder.




Kommentarer
Postat av: p

bRA DÅ är ni med, ska påa. Fint inlägg också, tycker att ni e jävligt starka!

2010-06-16 @ 18:22:36
URL: http://psykiatrin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0