Insikt !



Idag har jag haft en kanonbra dag! :)
Jag har efter många dagar med mycket ångest över att vara ute bland folk fått mig hemifrån och dessutom klarat av att ta vissa stunder helt ensam. Kunde till och med njuta av vädret som var och stänga av omvärlden och bara vara jag.
Detta är något som jag genom många år har haft väldiga problem med. Alltid har jag sett mig omkring som ett  vilset litet barn och funderat över hur många som stirrar på mig, vad dom ser på, vad dom tänker och vad dom säger. En stark oro och mycket ångest. Detta kallas för tankefällor och jag har tänkt att skriva om det i ett inlägg här någon dag.
Så när jag som en dag som idag, klarar av att bara sitta där, njuta av solen och skriva i min bok utan att måsta se mig runt och känna panik, då känns allt arbete som jag gör så otroligt värt det hela! <-- Dagens insikt !

Denna nyvunna känsla gjorde att jag fick lite extra energi och när jag sedan kom hem så städade jag upp hela lägenheten. Fick bort allt jobbigt byggdamm som har legat och äntligen kunde jag lägga ut mina mattor som har legat i ett hörn och väntat på att få pryda hemmet igen :)

Idag har det varit en bra dag.

Nu ska jag som belöning avnjuta en bra film och måla mina naglar. Det är en alldeles lagom kvällsaktivitet och en bra belöning till sig själv :)








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0